SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI UNIJNEGO PROJEKTU EDUKACYJNEGO "DZIECIĘCA AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI"
Nasza szkoła w roku szkolnym
2012/2013 jako jedna z dwóch w gminie przystąpiła do unijnego
projektu edukacyjnego "DZIECIĘCA
AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI - wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów poprzez
dodatkowe zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe w szkołach podstawowych".
W ramach tego projektu wybrana 18 osobowa grupa uczniów uczestniczyć będzie
w dodatkowych nieodpłatnych zajęciach z zakresu matematyki, przyrody, j.
angielskiego, informatyki, zajęć sportowo-wychowawczych i pedagogicznych. W
ramach tych zajęć organizowane też będą wycieczki. Celem projektu jest
aktywizacja uczniów, zachęcenie do
zdobywania wiedzy i kreatywnego spędzania czasu.
Iwona Olędzka
W ramach unijnego projektu
edukacyjnego „Dziecięca
Akademia Przyszłości -
wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów poprzez dodatkowe zajęcia rozwijające
kompetencje kluczowe w szkołach
podstawowych". wybrana 18 osobowa grupa uczniów uczestniczy w dodatkowych
nieodpłatnych zajęciach z zakresu matematyki, przyrody,
j. angielskiego, informatyki, zajęć sportowo-wychowawczych i
pedagogicznych. Głównym celem projektu
jest aktywizacja uczniów, zachęcenie do zdobywania wiedzy i kreatywnego
spędzania czasu.
Zajęcia te prowadzone są w sposób interesujący z wykorzystaniem ciekawych pomocy
edukacyjnych.
W ramach tych zajęć zorganizowana zostanie wycieczka do Centrum Nauki Kopernik
oraz Teatru Rampa w Warszawie.
Nad prawidłowym przebiegiem zajęć realizowanych w ramach projektu czuwa Dyrektor
Zespołu p. Wiesława Kapusta.
Iwona Olędzka
Unijny projekt edukacyjny „Dziecięca
Akademia Przyszłości - wyrównywanie
szans edukacyjnych uczniów poprzez dodatkowe zajęcia rozwijające kompetencje
kluczowe
w szkołach podstawowych” realizowany w
Szkole Podstawowej w Skibniewie
Uczestnicy projektu chętnie podejmują zaplanowane zadania. Są kreatywni,
ciekawi, zdyscyplinowani,
rozwiązują nietypowe zadania z wykorzystaniem tablicy interaktywnej.
Z kolorowych kartek papieru wycinają siatki narysowanych brył
geometrycznych i umiejętnie składają je bez kleju. Wykonują różnorodne
doświadczenia fizyczno – geograficzne, wykorzystując
kompasy i dynamometry.
Następnie nagrywają przebieg doświadczeń i
z pomocą opiekuna montują krótkie filmiki.
Na zajęciach z zakresu wsparcia psychologiczno -
pedagogicznego największą radość dzieciom sprawiają zabawy integrujące grupę.
Umożliwiają one bliższe poznanie się, rozmowę i nawiązywanie przyjaźni, a także
pobudzają wyobraźnię, ćwiczą refleks, zwinność i spostrzegawczość. Uczestnicy
czerpią dużo radości z zabaw wykorzystując zakupioną chustę animacyjną KLANZA.
Korzystanie z programów użytkowych i przeglądarki internetowej na zajęciach
komputerowych sprawia, że uczniowie doskonalą swoje umiejętności. Zdobytą wiedzę
wykorzystują przy wykonywaniu ciekawych prac.
Przydatnym narzędziem na zajęciach języka angielskiego jest
zakupiony odtwarzacz płyt CD, który umożliwia słuchanie autentycznych nagrań
anglojęzycznych, nagrywanie swoich wypowiedzi i ich odsłuchiwanie.
Kolejnym atrakcyjnym sprzętem, który zakupiono jest stół do
tenisa stołowego. Dzięki temu zajęcia sportowe cieszą się ogromnym
zainteresowaniem i zachęcają uczniów do aktywnego spędzania wolnego czasu.
Wszystkie pomoce dydaktyczne zakupione w ramach projektu uatrakcyjniają zajęcia
i pozwalają prowadzącym na ciekawą realizację podjętych działań.
Iwona Olędzka
26 czerwca 2013 r. w ramach projektu „Dziecięca Akademia Przyszłości” odbył się w naszej szkole turniej piłki nożnej, w którym wystartowały drużyny z Nowej Wsi, Grochowa, Przywózk oraz reprezentacja Szkoły Podstawowej w Skibniewie. Grano systemem „każdy z każdym”, a formuła zawodów przewidywała w drużynie grę chłopców i dziewcząt jednocześnie. Tak więc kibice mogli obejrzeć walkę drużyn koedukacyjnych. Wynik zawodów okazał się najbardziej korzystny dla nas, bowiem w decydującym starciu z drużyną z Grochowa, okazaliśmy się lepsi wygrywając 1:0, tym samym wygraliśmy całe zawody.