Sprawozdanie z realizacji
unijnego projektu edukacyjnego
„Dziecięca Akademia Przyszłości
- wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów poprzez dodatkowe zajęcia rozwijające
kompetencje kluczowe w szkołach podstawowych"
przy Zespole Oświatowym im. M. Frąckowiak w Skibniewie
Realizacja projektu edukacyjnego Dziecięca Akademia
Przyszłości rozpoczęła się 5 września 2012r. i zakończyła 21 czerwca 2013r.
Wybrana 18 osobowa grupa uczniów: 9 dziewczynek i 9 chłopców (z klas IV-VI)
uczestniczyła w nieodpłatnych, dodatkowych zajęciach.
Głównym celem projektu było wyrównywanie szans
edukacyjnych dziewcząt i chłopców poprzez udział w dodatkowych zajęciach
pozalekcyjnych.
Zorganizowano i przeprowadzono w
okresie od 5 września 2012r. do 21 czerwca 2013r.
200
godzin
zajęć pozalekcyjnych w następującym zakresie:
1.
Zajęcia ICT - 40 godzin.
2.
Zajęcia z przedmiotów matematyczno -przyrodniczych - 30 godz.
3.
Zajęcia z języków obcych – 40 godz.
4.
Zajęcia w zakresie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego – 30 godz.
5.
Zajęcia sportowo-wychowawcze – 60 godz.
Zaplanowane działania zostały
zrealizowane.
Zajęcia wynikające z harmonogramu odbyły się bez
zakłóceń.
W miesiącu styczniu zostały zakupione
pomoce dydaktyczne do prowadzenia zajęć
w ramach Projektu na kwotę 3230, 00 zł.
W miesiącu maju i czerwcu odbył się
rajd rowerowy po najbliższej okolicy oraz Gminny Turniej Piłki Nożnej, w którym
zwycięstwo odniosła grupa Projektowa ze Skibniewa.
Zajęcia ICT pozwoliły uczniom opanować
umiejętność pracy w programach graficznych. Utrwalono umiejętność pracy na kilku
aplikacjach. Uczono obsługi aparatu cyfrowego i wprowadzano w tajniki ciekawych
ujęć zdjęć. Poznano zasady bezpiecznego korzystania z portali społecznościowych.
Na zajęciach z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych
realizowano zagadnienia dotyczące praktycznych zastosowań ułamków, przeliczano
złotówki na inne waluty, w tym na euro. Rysowano siatki graniastosłupów,
ostrosłupów, składano bryły geometryczne. Rozwiązywano zadania z mapą i skalą,
ćwiczono orientację w terenie przy pomocy kompasu. Wykonywano doświadczenia
związane z właściwościami wody, ciśnienia, powietrza, cieczy nienewtonowskiej.
Praca na zajęciach odbywała się w grupach i indywidualnie.
Zajęcia z języków obcych wyposażyły
uczniów w wiedzę o kulturze krajów anglojęzycznych. Uczniowie korespondując
przez Internet zawarli nowe znajomości i przyjaźnie z rówieśnikami w
innych krajach. Dzieci wzbogaciły zasób słownictwa i przełamały barierę w
mówieniu w obcym języku.
Zajęcia z zakresu wsparcia
psychologiczno-pedagogicznego skupiały się na wskazywaniu uczniom właściwych
autorytetów. Uczulano dzieci na substancje uzależniające: alkohol, nikotynę,
narkotyki. Uczono jak w sposób pokojowy rozwiązywać sytuacje konfliktowe.
Stworzono indywidualne programy na przyszłość
Zajęcia
sportowo-wychowawcze prowadzono w formie gier i zabaw ruchowych oraz małych
gier. Zajęcia prowadzono w sali gimnastycznej, boisku szkolnym oraz w terenie.
Zorganizowano turniej tenisa stołowego, rajd rowerowy po najbliższej okolicy
oraz turniej piłki nożnej.
Zajęcia prowadzono w sposób interesujący z wykorzystaniem
ciekawych pomocy edukacyjnych i dużego zaangażowania prowadzących. Poprawność
realizacji
zajęć Projektu systematycznie kontrolowała Dyrektor
Zespołu Oświatowego
im.
M. Frąckowiak
w Skibniewie Pani Wiesława Kapusta, której
serdecznie dziękujemy.