MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ KROPKI

Rozwijanie kreatywności, przedsiębiorczości i kompetencji cyfrowych uczniów, w tym bezpieczne i celowe wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych to jeden z podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2019/2020, w który idealnie wpisuje się organizacja Międzynarodowego Dnia Kropki. Inicjatywa ta ma na celu rozbudzanie w dzieciach kreatywności i zachęcanie do tworzenia.

Przedszkolakize Skibniewa świętowały „Dzień Kropki” przez cały tydzień. Poznały historię Vashti, bohaterki książki „The Dot” Petera Reynoldsa, która uczy nas, że należy wierzyć we własne siły i tak jak ona stworzyłygalerię różnych obrazów z kropką. Były więc kropki malowane farbami, kropki malowane na komputerze i kropki malowane kredą na placu szkolnym. Wszystkie dzieci pracowałyprzy tym zwielkim zaangażowaniem. Przekształcały niektóre z kropek w „coś”, co tylko one umieją nazwać.Bawiłysię też kropkami układając SUDOKU i grając w MEMORY. Na tablicy interaktywnej tworzyły kropki zakodowane za pomocą danych z osi współrzędnych, dobierały kropki w pary iukładały okrągłe puzzle. Ożywiałypokolorowane kropki z aplikacją Quiver. Odkrywały wyrazy zakodowane w Alfabecie Braille’a. Brały udział w różnych zabawach ruchowych z kropką i robiły zdjęcia w „zakropkowanej” fotobudce.

Dzieci bawiłysię ucząc i uczyły – bawiąc. Poprzezswoje działaniaudowodniły, że są twórcze i wierzą we własne siły. Pokazały, że nowe technologie nie są im obce, ale potrafią też tworzyć w oparciu o tradycyjne formy. Odkrywały przy tym swoje zdolności o którychopowiedziały,podczas spotkania online „Dot Day, czyli rozmowy o talentach”,partnerom współpracującym w projekcie eTwinning „Zagrajmy w kropki, czyli Dot Day 19”.

Mamy nadzieję, że to pozytywne świętowanie rozbudzi kreatywność przedszkolaków, da im siłę do pokonywania swoich słabości i dużo wiary w siebie, tak aby miały odwagę postawić swoją „kropkę”.

E. Derlicka