Z wizytą w Toruniu i Golubiu-Dobrzyniu

Grupa uczniów ze szkoły podstawowej i gimnazjum w Skibniewie wraz z opiekunami, udała się w dniach 21-22.10.2014 r. na dwudniową wycieczkę autokarową.

Głównym celem było zwiedzenie Torunia - pięknego i starego miasta gotyku, które zachowało dawny układ urbanistyczny. Miasto wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO w 1997 roku oraz na polską Listę Pomników Historii w 1994 roku.

Po Toruniu oprowadzał i bardzo ciekawie opowiadał pan Piotr - nasz przewodnik.  Zwiedziliśmy stare i nowe miasto, Dom Kopernika, zabytkowe kościoły, zobaczyliśmy ruiny zamku krzyżackiego i bramy wjazdowe do miasta. Wysłuchaliśmy historii o najsłynniejszym toruńczyku, Mikołaju Koperniku. Kopernik urodził się, mieszkał i uczył w Toruniu do lat wczesnej młodości.

Uczestniczyliśmy w warsztatach polegających na wypiekaniu najsłynniejszych pierników na świecie. Każdy zabrał zrobiony przez siebie piernik na pamiątkę do domu.

Drugiego dnia udaliśmy się do pięknie położonego na wzgórzu i górującego nad miastem zamku w Golubiu-Dobrzyniu, w którym mieszkała Anna Wazówna, siostra naszego króla Zygmunta III Wazy.

Przewodniczka oprowadziła nas po zamku i opowiedziała jego historię, obejrzeliśmy pokaz multimedialny oraz wystawy czasowe. Zostaliśmy zaproszeni ma turnieje rycerskie, które odbywają się corocznie w pierwszych dniach lipca. Wówczas na zamek ściąga bractwo rycerskie z Polski i Europy. Kolosalne wrażenie zrobił na nas zamek, a szczególnie stojące obok niego armaty. Wycieczkę zaliczamy do bardzo udanych.