Z wizytą w Kazimierzu Dolnym

16 września 2014 roku uczniowie klas I-III wraz z paniami-  Anną Miklas, Elżbietą Buczyńską, Małgorzatą Patejko, Agnieszką Borkowską wyjechali na wycieczkę do Kazimierza Dolnego.

Po przybyciu na miejsce spotkaliśmy się z panią przewodnik, która oprowadzając nas po najciekawszych zakątkach miasteczka, opowiadała nam jego interesującą historię. W rynku podziwialiśmy zespół renesansowych kamieniczek oraz malowniczą studnię. W kościele św. Jana Chrzciciela obejrzeliśmy prawdziwy skarb - modrzewiowe organy z 1620 roku, jedne z najstarszych w Polsce. Zespół zamkowy – zamek i baszta – też wywarły na nas duże wrażenie, mimo, że mogliśmy je obejrzeć jedynie z zewnątrz, ze względu na trwające prace konserwatorskie. Z Góry III Krzyży podziwiliśmy piękną panoramę miasteczka oraz zakole Wisły.

Ale największą atrakcją była przejażdżka melexami do Wąwozu Korzeniowego oraz rejs statkiem po Wiśle, skąd z innej perspektywy mogliśmy oglądać krajobraz Kazimierza i okolic.

Tradycyjnie, jak podczas każdej wycieczki, wygospodarowaliśmy czas na zakup pamiątek i  obowiązkowo - ,, kazimierskich kogutów”.

Zmęczeni i oszołomieni natłokiem wrażeń, późnym wieczorem wróciliśmy do Skibniewa, po drodze planując kolejny, ciekawy wyjazd.